Rycerze Św. Franciszka z Asyżu

18-24.08.2012

Rekolekcje Rycerzy św.Franciszka
"Święta Puszcza” Olsztyn k. Częstochowy

Nasza drużyna Rycerzy św. Franciszka przy parafii M.B. Częstochowskiej uczestniczyła w letnich rekolekcjach w ilości 8 osób. Z tego czwórka: Szymon, Antoś, Piotrek i Paulina są Rycerzami, a Iwonka, Karolina, Ola i Jakub zapragnęli nimi zostać. Do naszej grupy doszła Justyna i Kuba. Moderatorkami w naszej grupie były Siostry Kasia i Leokadia. Na rekolekcjach mieliśmy dwa dyżury liturgiczne i dwa dyżury na stołówce. Oprócz nas były jeszcze dwie grupy (Tarnowskie Góry, Radzionków, Ruda Śląska, Strzybnica, które prowadziły dwie Siostry Bożeny i Róża i Brat Radek i Brat Andrzej. Każdego dnia była Eucharystia, konferencja (którą prowadził O. Tobiasz), zajęcia plastyczne z Siostrą Małgosią, wyjścia na spacery: na mały Giewont, Sokole Góry, na zamek w Olsztynie, na rynek. Był czas na śpiewanie, gry i zabawy w grupach. Na śniadania, obiady i kolacje schodziliśmy do stołówki. Siostra Agata gotowała nam dobre obiady. Najszybciej zniknęły łazanki z kapustą i mięsem, a było to po dłuższym spacerze. Siostra Danuta każdego dnia zapowiadała gdzie i co będziemy robić. W poniedziałek pojechaliśmy na Jasną Górę, tam niezapomniane odsłonięcie cudownego obrazu MATKI BOSKIEJ KRÓLOWEJ POLSKI. Przeszliśmy salę z chorągwiami, potem mała przerwa na posiłek, droga krzyżowa na wałach Jasnogórskich i koronka. Mała przerwa przy fontannie. We wtorek odwiedził nas Ojciec Sylwester Haśnik OFM z Siostrą Magdaleną z Rady Regionu Katowice – przywieźli słodycze i poszli z nami na mały Giewont. W środę zwiedziliśmy Szopkę Ruchomą (wykonywaną przez 15 lat przez p. Jana Wiewióra) i lochy, tam niektórzy dostali stracha bo po raz pierwszy usłyszeli odgłosy wojny. Sebastian jako pierwszy powiedział że nie weźmie do ręki Harrego Poterra. W ostatnim dniu udaliśmy się wraz z kolonią dzieci z Domu Dziecka i Wiosek Dziecięcych na wycieczkę  na Przeprośną Górkę (tam uczestniczyliśmy we mszy św., a potem podeszliśmy do relikwii Ojca PIO. Udaliśmy się do Leśniowa gdzie otrzymaliśmy specjalne Błogosławieństwo – tam mieliśmy przerwę na posiłek. Ostatnim miejscem, który zwiedziliśmy był Zamek w Bobolicach. Na łące i w autokarze mocno się rozśpiewaliśmy, trzeba było poprawić jeszcze przed ośrodkiem bo to już ostatnie chwile. Chociaż niektórzy zatęsknili za domem (bo to ich pierwszy wyjazd) już mamy wielką chęć na następne rekolekcyjne spotkania.